VPRAŠANJE in ODGOVOR

IGRA, IGRA in še ... IGRA ...

Glede na specifičnost problematike igre med aktivnim psom in perspektivnim vodnikom začetnikom, izpostavljamo dialog ... ki bi bil v primeru manj ali slabo aktivnega psa malenkost drug
ačen - a v psihologiji razmišljanja zelo podoben. Odvisno od kombinacije temperamenta psa in temperamenta vodnika.

.

Pozdravljeni,

več kot berem Vaš blog, bolj mi je jasna pasja psiha. K boljšemu razumevanju pripomoreta tudi inštruktor in inštruktorica v pasji šoli (reševanje). Način dela, ki gre v smeri, da naj se psa uči misliti in da se mu pusti lastno iniciativo se mi zdi fenomenalen. Opažam tudi, da na začetku traja malo dlje, da pogrunta, zakaj gre (vsaj pri moji je tako, da ne bo kdo prizadet, če njegov pse hitreje šteka, pa tukaj ne mislim Vas), tako osvojeno znanje dalj časa drži. Vse bolj všeč mi je tudi kliker. Učenje trikcev z njim je super in res enostavno.

Sicer pa se sedaj 8. dan goni in kar močno krvavi. Ker se mi zdi, da ima sedaj v prvem planu vse drugo kot resno šolanje, pasje šole ne obiskujeva, ampak se doma učiva trikce (v tem je osvojila že 3) in delava podlago za usmerjanje na daljavo s pomočjo stožca. Kljub temu sama pogrešam resno in usmerjeno šolanje psa. Me je zgleda zagrabilo, kar se mi zdi samo fino.

Za Vas imam pa par vprašanj, za katera Vas prosim, če mi lahko odgovorite - vnaprej hvala. Sedaj ima psička 9 mesecev. Od kar je pri nas je popolnoma nora na vse igrače brez izjeme. Ves čas ji je bilo treba metati (tudi potem, ko je prišla s sprehoda) in je na to komaj čakala. Sedaj pripribižno 2 meseca nazaj se je stvar obrnila. Všeč so ji samo določene igrače (kosmate, s kožuščkom, tista lopata za pod rito za sankanje, tiste, ki jih prvič vidi, ji drugič niti niso več zanimive). Za ostale se niti ne zanima. Za prinašanje se zanima nekoliko manj, kar mi da kar misliti. Razmišljam, če sem kaj kje polomila, pa ne pridem do konca, ker se mi zdi, da prav na to ful pazim. Edina varianta se mi zdi, da se je malo naveličala, kar mi potrjuje tudi dejstvo, da če vse igrače umaknem, tako da ne more do njih, začne lajat in cvilit. Tudi ko sva zunaj pobira vse palice in jih z veseljem prinaša ter nosi okoli. Tudi sicer se je umirila. Zgleda kot da gonitev tudi vpliva na vse skupaj. Ali mi lahko prosim poveste, kakšno je Vaše mnenje o tem ter kako dobiti nazaj njeno močno voljo do igranja in prinašanja ?

Ali imate morda še kakšno idejo, kaj uporabnega (šolskega) početi z gonečo psičko ?

Vnaprej hvala in lep pozdrav!
xx
....................................................................................................................................................................................................................
.

ODGOVOR;

Goneča ali negoneča ... to je isto. Razlike je mogoče 5%, skoraj nič - mislim kar se tiče ukvarjanja, dela ... drugo je prosto tavanje (tam se opazi, da je malo bolj zmešana). "Resno šolanje" ta izraz mi ni bil nikoli všeč, ni pravi. Pes na tvoje "šolanje" ne gleda kot na šolanje. Če hočeš karkoli ustvarit iz nje se vedno postavljaj v njeno kožo in ne svojo.

.

Z igračami si očitno pretiravala zaradi svoje egoistične želje po "noro veselem" psu. Vsakega luštnega mora bit enkrat konec. Prej, ko določiš konec igre - bolj kot vodnik pridobivaš na vrednosti in zanimivosti za svojega psa. Bremzaj se malo bolj. Prišla si S SPREHODA pa še kar doma nadaljevala z igro. Kje je smisel in cilj takemu početju? "Ves čas ji je bilo treba metati" ... psica te ima za pepčka in ti ji nasedaš in ji ustrežeš na vsakem koraku. Vodnik je tisti, ki mora imet svojo mejo in mero ... pes je pes, on je nima. Ko se naveliča ti enostavno da dvojko in gre po svojih opravkih. Zakaj TI tega raje ne narediš? Psica je od vseh možnih igrač že čisto razvajena in nazadnje ji bo zanimiv le še ovratnik iz pravega krzna na tvojem plašču. Za prinosilo se še zmenila ne bo.

......

Igra je samo INSTRUMENT!!! s katerim psa motiviraš za opravljeno delo ali nadaljevanje dela. Ampak v tem moraš postat pravi perfekcionist glede na posameznega psa. Igro moraš znat vedno neusmiljeno "rezat", če hočeš imet psa nabrušenega nase. To si dobro zapomni in ne glej kaj drugi počnejo s svojimi psi. Tvoja je naspidirana, igro zmanjšaj vsaj za polovico, če ne 2/3!!! Igrače imej poskrite, pospravljene, pod kontrolo. Stare igrače po določenem času pridobijo na veljavi, če jo le nekaj časa ne vidi. Bolj kot je pes naspidiran, MANJ se moraš igrat. Igra ne sme postat sama sebi namen. Njen namen je na začetku Motivacija, kasneje Potrditev, in še kasneje Motivacija za nadaljevanje dela ... če hočeš z igro kaj dosečt drugega kot samo lajhanje psa na sprehodih. To zna vsak pes iz bloka in ni neka umetnost.



Kaj od resnega šolanja delat z njo, ko se goni in ko ni tečaja? Najbolje samo trikce ... pa še to ne pretiravaj. Bo kasneje tolk bolj naspidirana na terenu. Pomembno je samo to, da ustvarjaš in ohranjaš aktivno podrejenost in navezavo nase - to pa so trikci dovolj. To, da te je "zagrabilo" okrog šolanja NI fajn za psa. Moraš se brzdat in se distancirat od želje po ŠE. Ta želja mora prihajat IZ PSA!

Nikita
...........................................................................................................................................................................................................

100 x hvala. Mi je dalo mislit ... Ko ti nekdo pove in razloži točno tisto, kar najbolj potrebuješ, kot da bi se poznala že vrsto let, ni nič več težko. Hvala !!!


Lp ... xx

Upam, da bo ta splošen dialog komu kaj pomagal pri razmišljanju in poglabljanju v nešteta vprašanja "ZAKAJ?".